בכתבה הזאת נדבר על בחירת הצבעים יפים והרמוניים לאיור ולא על טכניקת צביעה.
הנה מספר טיפים שלי בצביעה:
1. תחליטו על האווירה הכללית שאתם רוצים להעביר באיור. האם זה שמחה, רוגע או אולי מתח או ייאוש. ישפה הרבה מה ללמוד, אבל בכללי – לאווירה שמחה יותר יתאימו צבעים רוויים ובהירים. לאווירת מתח חשוכים וקונטרסטיים. אם אתם לא מרגישים בטוחים בנושא, תחפשו תמונה שמעבירה מסר דומה, תנסו בהתחלה לקחת השראה ממנה. כדאי גם להסתכל ולנסות לנתח ציורים של אחרים, ולנסות להבין למה הציור הזה גורם לי להרגשה מסוימת.
שמחה:
מתח:
אוירה מסתורית:
2. אל תנסו להכניס לציור את כל צבעי הקשת, בעיקר אל תיקחו את כולם באותה כמות. הרבה יותר יפה והרמוני נראית תמונה עם כמות מוגבלת של הצבעים. לא יותר משלושה צבעים, הכי הרבה ארבעה. ככה הציור יראה יותר הרמוני. אני אוהבת לקחת כמה גוונים קרובים וצבע נגדי לאקצנטים. אך זה תלוי מתמונה לתמונה. זכרו כי צבע פנים לא נכלל בצבעים האלה. הוא נחשב לניטרלי.
כשאני מדברת על צבע אחד אני מתכוונת לאותו צבע, אבל בטון שונה ורוויה שונה. בדוגמא למטה הכל בעצם אותו צבע.
3. בשלב הראשון תכסו שטחים גדולים בסקיצה, עד שתגיעו לתוצאה הרצויה. מאווווד מקל על עבודה. כמה זמן התעצלתי לעשות את זה, עד שקלטתי עד כמה זה מסדר ומקל בצביעה, שלא צריך להחליט עוד ועוד באמצע הצביעה עצמה.
4. נראה מאוד יפה והרמוני כשצבע אחד שולטת ובצבע נגדי משתמשים לאקצנטים.
5. צבע הוא גם כלי להבליט את המקומות החשובים באיור. למשל גיבור יכול להיות בבגד בצבע בולט, כמו אדום או צהוב. לא חייבים להיות דווקא הצבעים האלו. תלוי ליד איזה צבעים הוא נמצא. למשל נקודה לבנה על רקע שחור תמשוך מאוד את העין. מה שחשוב פה שתבדקו האם האובייקטים החשובים לכם מושכים את התשומת לב או כאלה שהם לא.
(בדוגמא למטה הילדה בשמלה וורודה כשכל שאר הצבעים בגוון ירוק, ואין לנו ספק שהיא – מרכז הקומפוזיציה)
- טון! תבדקו את הקונטרסטיות של האיור בטונים. זה מאוד חשוב. העבירו את התמונה למצב שחור לבן ככה הכי קל לראות את הקונטרסטיות בטון.
נראה טוב:
מעבירים לשחור לבן ורואים… גוש אחד:(
משנים קצת, וכל הזמן בודקים את הטון:
הרבה יותר טוב!
והכי חשוב מה כל – תשמעו לעצמכם, לטעם שלכם ולהרגשה האישית.
מקווה שיעזור לכם, בהצלחה!